Kenderaan Penghantar Makanan Yang Tiada Di Malaysia!

Kalau korang nak tau ni adalah kenderaan yang budak-budak penghantar makanan segera di China gunakan! (KFC tu baii.... HAHA.) Kalau dekat Malaysia, basikal macam ni digunakan oleh makcik-makcik yang nak pergi pasar. Tapi dekat China, diorang guna basikal ni untuk hantar pesanan makanan. Huhu. Tapi bukan di seluruh daerah negara China mereka menggunakan basikal sebagai kenderaan utama untuk menghantar pesanan, cuma di beberapa daerah sahaja. Gambar ini diambil di daerah Shenzen.

Kalau korang nak tahu lagi, di negara China masih ramai yang menggunakan basikal sebagai kenderaan utama. Tak kisahlah company makanan yang besar or kecik ke.. Contoh yang ada, seperti KFC, McDonald dan Pizza Hut! Tak percaya tengok gambar dibawah.
Haaa. Baru korang tau kan? Aku pon baru tau... Kalau nak lagi bukti-bukti, korang boleh cari kat google gamba-gamba kenderaan penghantar kat seluruh dunia pulak. Mana la tau, kat africa sane, mereka hantar guna gajah ataupun tunggang harimau bintang ke kan? Hihi..

Tapi ni ada satu kenderaan penghantar yang lain sikit! Bukan dekat China, ini di Dubai! Ermmm.. Takdelah lain mana pon, guna motor jugak macam di Malaysia. Cuma kenderaan yang digunakan moto kuasa tinggi. HAHA.. Macam motor Blade pon ada.. Konform xsampai 5minit dah sampai kalau oder macam ni..

. Bookmark the permalink.

10 Responses to Kenderaan Penghantar Makanan Yang Tiada Di Malaysia!

  1. Gimi says:

    Bila malaysia nak wat camni lak?

    ada ke org nanti nak minta keje ni klu kena hantar pakai basikal?

  2. mesra alam :) jimat minayk.hehe

    boleh sihat pengantar tu kayuh basikl.hehe

  3. kalau ada , kan bagus .hehehe

  4. reduce air pollution..bagus2 =)

  5. skunk orang takut bwak sbb byk kes..haha..tp kalau ade more easier :)

  6. China memg lebih senang berbasikal xdela berlakunya kesesakan lalu lintas hehe...

  7. klw bawak basikal, aq pun nak keje part time. bley exercise sambil makan kfc atau pizza!

  8. jimat minyak y atas uh..hehe

    http://lalinklife.blogspot.com/2011/08/natasya-cotton.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...