Ala-Ala Drama Korea! #4



Ramai yang nak tahu sambungan Ala-Ala Drama Korea! #3 kan? Pada episod kali ini lebih kepada luahan hati dari watak utama iaitu lelaki yang sedang menunggu perempuan yang sering memberi harapan kepadanya. Sehingga kini belum ada jawapan balas dari perempuan itu.

Memang salah aku dahulu memilih untuk meninggalkan kau, tetapi kau perlu tahu yang sebenarnya kau memaksa aku membuat keputusan itu! Pada mulanya aku setia menanti kau dengan berpegang pada janji dan harapan yang kau beri pada aku selama itu. Namun kau yang mengakibatkan aku melepaskan dan memutuskan janji yang pernah dimetrai dahulu. Kau telah membuat aku semakin tawar hati untuk berharap dan menunggu kau lagi. Aku bukan jenis lelaki yang mudah untuk berubah hati, tetapi aku tak suka diberi harapan. Namun itu tak bermaksud aku sudah melupakan kau buat selama-lamanya.

Kau sering memberi harapan pada aku, lalu kau juga memusnahkan harapan yang kau beri pada aku selepas itu. Sekali lagi kau kembali mejauhkan lagi jarak antara kita. Mengapa semakin hari kau semaikn jauh dengan diri aku? Adakah kau ingin membalas dendam, atau kau hanya ingin menduga diri aku? Bukan hanya sekali, sudah banyak kali kau lakukannya itu.

Sudah terlalu banyak kau berubah, sehinggakan ada antara kawan kita yang nampak perubahan yang sama seperti apa yang aku nampak tentang diri kau. Kau semakin melupakan kawan-kawan yang lebih dekat dengan kau, kawan yang sama-sama membesar bersama dengan kau dan kini kau lebih banyak meluangkan masa bersama kawan-kawan kau yang baru kau kenali sewaktu di kolej. Bukan tidak boleh berkawan, tetapi jagalah hati setiap kawan-kawan kau.

Itu baru aku sentuh tentang rakan, belum lagi soal hati dan persaan yang lebih mendalam. Sejak tragedi oktober yang lalu seperti dalam Episod Ala-Ala Drama Korea kau tak lagi seperti dahulu.

Kau kata aku telah berubah, sedangkan kau sendiri yang berubah! Kau kata aku tidak berhubung dengan kau, sedangkan kau juga demikian! Kau kata aku tidak layan kau, sedangkan kau macam nak tak nak je layan aku! Selepas Aku tegur baru la nak berubah! Bagus! Tetapi setiap kali ada sahaja yang tak kena, ada sahaja yang perlu aku tegur! Walaupun kau bukan GF aku atau kekasih aku, tetapi kau adalah kawan aku! Kawan yang tak jemu beri nasihat!

Selalunya aku akan beri nasihat atau menegur secara sindiran. Ada kalanya aku memberi hint supaya kau sedar sendiri. Aku tak mahu memberi teguran secara terus atau dalam bahasa bandarnya 'Sound Tepek', kerana aku tak mahu kau terasa hati dan malu apabila aku menegur kau. Yelah! Siapa la aku untuk menegur kau, aku cuma kawan sahaja. Kalau nak tahu, siapa yang pernah jadi GF aku pon aku tak penah tegur direct tau!

Aku ingatkan kau akan kembali seperti kau yang aku kenali dahulu selepas banyak kali aku memberi teguran dan sindiran, namun tanggapan itu salah! Kau semakin ego! (Jangan ingat lelaki sahaja ada ego yang tinggi) OH! aku tak dapat nak katakan apa-apa lagi. Ianya begitu sukar untuk aku melihat kembali kau yang dahulu.
Kepada yang terlepas episod-episod yang sebelumnya, klik pada link dibawah!

Episod : 1 | 2 | 3 [Klik pada nombor-nombor disebalah, dan anda akan dibawa terus ke entri untuk membacanya]

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

43 Responses to Ala-Ala Drama Korea! #4

  1. serius memang ala-ala cerita korea yg pasal apa entah tajuk tu, biniku adalah gengster (dalam bahasa melayu)

  2. cik miera says:

    cite betul ke ni kenzo??sedih lak baca..huhu.bawu pas putus..kisah sama cikit..waa~~ macam baca pasal diri sndiri..huk2

  3. hanisah says:

    makin konflik nih..bwk bsbr ye.

  4. .:reine:. says:

    Alahai kenzo..I hope it will b a hepy ending for ur drama korea ni.. :)

  5. pergghh. itu girl ha, very very very. heshhh. malas nak tulis.

  6. @Sasa Al-Sharif haha...yeke sama dengan my wife is gangster? hahaha :D

  7. @cik miera kesah benar~sedih ek?sabar ye...kawan2 blogger kan ada~ :D

  8. @hanisah xdelah makin konflik,cuma makin parah! haha...

  9. drama sangat
    tapi
    harapan adalah senjata yg paling bahaya

  10. @.::: Princess MOMOY :::. huhu..betul tu momoy~ hihi....tapi kan,dlm kes ni..diorang serasi,tp selalunya si perempuan tu menafikan~ tu yang payah...

  11. @.:reine:. hehe...reine2~ mayb x hepi ending kot... xpelah.. kita lyn je cerita ni lagi..sbb mayb de lg smbungan dia...tp awk kne jd Dr sy la,Dr love pulak..hihi... :P

  12. @Anisa Hang Tuah haha..drama bersiri ni~yup2!tula kenzo xsuka harapan... "harapan~ hatiku~ ingin hidup bahgia~ tetapi~ mengapa sering saja~ hati ini diluka~" hahaha.. :P

  13. .:reine:. says:

    Dr Love? Wah I'm not dat good when it come to heart and feeling..but I'll try eh..hihi

    Dengan lagu ni, Kotak - pelan-pelan saja :)

  14. @.:reine:. hihi...thanks! try ur best! :P lagu tu best!!!

  15. Eyriqazz says:

    dah lama tak nonton citer korea

    P/s : dijemput join my give away haven restaurant voucher worth RM100 di http://www.eyriqazz.com/2010/12/giveaway-haven-restaurant-cash-voucher.html

  16. perhh, ni kisah benar ke ape ni? haha. :)

  17. cik ayien says:

    best gler kan? kan? :)
    thumbs up to you!

  18. best gak citer ni...mmg makin parah..hehehe. ego

  19. @hans akan dibaca dan dikomen nanti~

  20. @Eyriqazz haha...kali ni bkn tonton~kne bace~

  21. @Rara Nasiha ko nak aku ckp kisah benar ke,kisah main2? pilih... hahaha :D

  22. @LaDY YeLLow tak berapa nak parah la...boleh thn lagi...huhu

  23. cik miera says:

    @Kenzo@MrConteng hak3..hope ending cite ni ialah happy ending kan..

  24. @cik miera mayb xkot...huhu..xpe..kite tggu sambungan..kalo hepi ending gud la..

  25. citer ne kenape mesti letak pic lee min ho??..hahaha

  26. @.::: Princess MOMOY :::. huhu...nak buat mcm mana momoy..itu yg dia suka buat..huhuhu..

  27. @Ryn(^,^)Nas sbb cari kt google,gmba ni yg paling sesuai..hihi

  28. tambah la watak
    momoy jela yang amik lagi tu...huhu..
    tengah gatal nih...heheh..
    angka comey itu nombor

  29. @.::: Princess MOMOY :::. watak dia sekarang ni baru ada 3 orang...ada lagi satu watak belum masuk..hihi..

  30. -KaMi- says:

    waa.... tacing2.. hehhe
    chewah.. ske ayat kt paragraph 5..
    menusuk jiwa ku...

  31. Anonymous says:

    its better 4 u to find others girl more better than her..
    manusia skunk seng brubah lagi2 bila xkuat iman dalam hati,
    as a human we should realize what we do..
    so i hope u be a strong man
    jangan sesekali mgalah hanya kerana perempuan..
    kamu juga berhak untuk bahagia bukan untuk di permainkan.

  32. @-KaMi- hihi...tu namanya serangan baik punya!! :D

  33. @Anonymous walaupun aku xtau kau siapa wahai anonymous~ thanks 4 the comment! :)

  34. yeah ! sedih jugak bace cerita ni :) yess , harapan yang diberi itu sangat menyiksakan .

    perempuan mmg ada egonya . cewah ! ngee :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...